Üniversitede bana en çok şey öğreten yer

Üniversiteye  başladığımdan beri hep bir iş arama telaşındaydım. Neden bilmiyorum, öyle çok ekonomik kaygılarla yapılan bir hareket değil bu. Daha çok tecrübe kazanmak ve sosyalleşmek için. Bu amaçla Anadolu üniversitesine başladığım andan itibaren tüm yarı zamanlı işlere başvurdum. 2.sınıfta bu başvurularım sonuç verdi.

Bu iş ,Engelli Entegre Yüksekokulunun web sitesini oluşturmak ve yönetmekti. Basit bir işti yani. İlk zamanlarda haftada 15 saat,sonrasında rektörlüğün aldığı kararla 10 saat çalışma başladım.Bilmeyenler için belirteyim İşitme engelliler için tasarlanmış bir yüksekokuldur EEYO, 2 Lisans 2 Önlisans programı içerir. Ayrıntılı bilgi  için:  eeyo.anadolu.edu.tr

İlk aylarda yüksekokulda tek engeli olan kişi bendim. “Seni seviyorum” ve “sana aşığım” dışında birşey diyemiyordum.(İşaret dilinde) Bunları da tv’den öğrenmiştim. Hiç anlamıyordum ki imdatıma öğrenciler yetişti. Beni anlayanlar yardımıyla rahat iletişim kurmaya başladım. Ardından bu yıl başında Burakla oda arkadaşlığımız başlayınca iyice işaret dili kolaylaşmaya başladı, Burak’ın teşvik etmesiyle Sertifika programına kayıt olup, sertifika aldım.

Engelli Entegre Yüksekokulunda, hem iş yaşamına dair hem de yaşam becerisi anlamında çok şey öğrendim. Bu konuda başta yüksekokul müdürü Prof.Dr Sema BATU, Müdür yardımcı YRD. DOÇ. DR. ZEHRANUR KAYA ve tabi her zaman desteğini hissettiğim  Yard. Doç.Dr. Sema ÜNLÜER ‘e özel olarak teşekkür etmem gerek.

Tabi ki bana işyerinde bir ailenin parçasıymışım gibi davranan öncelikle oda arkaşım Burak, Eski oda arkadaşlarım,Ayşe abla ve Haydar abi ‘ye olmak üzere tüm EEYO çalışanlarına teşekkür ederim.

Bana gerçekten güzel şeyler öğrenme fırsatı verdiniz.

 

Bir Cevap Yazın

