Hayallerimin bölümünden mezun olurken

Öncelikle  19 Mayıs Gençlik ve spor bayramımız kutlu olsun. İyice bayramdan bayrama blog yazısı yazan birine dönüşüyorum.

Başlıkta da belirttiğim gibi MEZUN oluyorum. 7 yıllık üniversite hayatım bitiyor, bu sırada 2 üniversite 3 bölüm bitirdim, hemen öyle “ayy tembelmiş bu demeyin” lütfen ilk üniversitemi 3.sınıfın sonunda bırakıp sıfırdan sınava girdim, PİŞMAN DEĞİLİM…

Lisenin ilk günü bir öğretmen tüm sınıfa büyünce ne olacaksınız dedi, en büyük hayal öğretmen olmaktı (Malum anadolu teknik lise), ben de yazılım mühendisi olmak istiyordum( tvde duymuştum) ,herkes bilgisayar öğretmeni olacağım dediği için utanıp ben de öğretmen olmak istiyorum demiştim. Ya herkes gülseydi.

Neyse, sonunda öyle ettim böyle ettim başardım hayallerimin bölümünü kazanmayı hatta yetmedi hazırlık okuyup, İngilizce öğrendim.

4 yıllık bölümü 3 yılda bitirdim.( bir maşallahınızı alırım.) 24 ‘ünde giyeceğim cübbeyi, öğrenciliğin hakkını verdiğimi düşünüyorum. En çok da AIESEC ve Djangogirls ile …

Böteci olmak nasıldı dersen harikaydı…

Malesef bölüm 2.sınıfın sonuna doğru vereceklerini tamamlıyor, tekrara düşmeye başlıyor, keşke düşmese (bundan sonra yazacaklarım Anadolu Böte özeli için geçerli olup diğer Böte’lere de uyarlanabilir.)

1998’de kurulmuş bir bölüm olmasının yanında, malesef akademik kadro kendini hem maddi anlamda hem de kişisel gelişim anlamında geliştirmiyor. Hepsi tek tek kendilerine özgü ve değerli hocalar ama, ders verme konusunda isteksiz olanlar cidden bunu belli ediyor. Yani arkadaş 30 yıllık sınıf öğretmeni yeniden 1.sınıfları alınca bile bir materyal derdine düşüyor, kendini yenileme peşinde. Sen neden yapmayasın bunu? Bu bir kibir ise inşallah geçicidir.

Şimdi benim çoğu hocam Facebook’ta arkadaşım belki bu yazıya alınırlar ama bu yazı bir gözden geçirme şansı verirse onlara öğreticiliklerini, amacına uygun olur. Kanıma dokunan bir konu daha var ki, neden kimse buna tepki vermedi buna da anlam veremedim. İhraç edilen Öğretim üyeleri konusuda ne olursa olsun, her şeyden önce insandılar, oda arkadaşındır, beraber yemeğe gidersin falan, neye inanıyor olursa olsun isterse Uçan spagetti canavarına tapsın. Haksızca Usülsuzce görevden alınıyorsa tepki vermelisin, örneğin ben Engelli Entegre Yüksekokulunda yarı zamanlı Öğrenci işçiyim Burak adında çok sevdiğim bir oda arkadaşım var o işten böyle usülsüzce apar topar atılsa, günlerce aylarca kendime gelemem ,yeri göğü inletirim arkadaşımı işten attılar diye.

Neyse çok söylendim. Bu yazıyı güzel bitirelim, Anadolu Üniversitesi’nin insana kattığı o kadar güzel şeyler var mı yaz yaz bitmez. Böteci olmaktan  ve bu bölümden mezun olmaktan zerre pişman değilim, yine sınava grirsem yine Anadolu Böte’yi kazanmak isterim. Başta Ozan, Ebru ve Görkem olmak üzere harika dostlar ve müthiş anılar biriktirdim. Çok teknik olmasa da harika dersler aldım. Son keşkem ise ,tüm teknik dersler tek hoca üzerinde toplanması konusu keşke daha çok teknik ders ve hoca olsa keşke tüm doktora öğrencileri atansa, Tüm asistanlar ders anlatsa(çünkü yeni gelenler cidden donanımlı).

Kpss’ye girecek herkese başarılar…

Bu şarkı da tüm mezun olan dostlara….

Bir Cevap Yazın

