Naptınız lan siteye!?

Sert bir giriş oldu ama verdiğim tepki bu oldu. Yaklaşık 1 ay önce Ozanla yemek yedik, babama mail atacaktım galiba telefonda biriyle konuşuyorum, Ozan’a o arada “ya babamın mailini telefondan açar mısın?  bir dosya alıcam” dedim.

Ozan’ın kafası karışmış, babamın mail adresi yerine alirhn.com’u açmış, bana döndü siteyi gösterdi, Telefona “kapat kapat” dedim.

Tanrımmm!!! O da ne? Emek emek yaptığım site yerinde popolar(!) var. Ciddiyim. Ağlıycam, birgün başıma geleceğini biliyordum ama ben hiç hazırlıklı değildim.

Ne yapıcam bilemiyorum, elim ayağım titriyor, kalktık eve gittik, bilgisayarı açtım. Harbi harbi sitem hacklenmiş, reklamlar falan var ordan oraya geçiyor falan.

Babamı aradım “Sitenin başına böyle bir olay geldi, nasıl düzelteceğimi bilmiyorum ama düzelteceğim dedim.” “Peki, sen yaparsın “dedi.

O  gün yapacağımız diğer işleri yaptık, bu sırada sürekli nasıl kurtaracağımızı konuşuyoruz, dosyaları mı silsek yeniden mi kursak falan diye.

Eve gelince oturduk bütün o yeni eklenen sayfaları sildik, hemen isimtescil’e durumu anlatan mail attım. Onlarda sağolsun, “bu bizimle alakalı değil kullandığınız dinamik sistemle alakalı” dediler sanki ben anlamamışım gibi.

Sitenin başka sayfalara gitmesini engelledim ama veriler kayıp ! Ne yapacağım diye düşünürken WordPressi yeniden kurdum. Ve iyi ki Ömer Çitak bana”yedek al” demiş. Çünkü söylenmeden yapmıyorum ben. Bu arada Ömer Çitak’a sonsuz teşekkür ederim. Elimdeki sitenin yedeğiyle siteyi yeniden kurdum.Bunu böyle atlattık ama yeniden başıma gelmeyeceğini kim garanti edebilir.

Günün Dersi: Artık WordPress kullanma! Şu konfor alanından çık!

Ne sert yazdım, yapar mıyım? bilmiyorum ama azaltma zamanı!

Bir Cevap Yazın

