Salak değiller!

Bu yazıyı yazmak zorunda hissediyorum bir süredir kendimi, zaten benden başkası yazamazdı.Çünkü ebeveynlerin teknoloji salağı olduğunu düşünmüyorum belki biraz cahil olabilirler. Bize eğitim fakültelerinde ne öğrettiler? öğrencinin hazır bulunuşluğunun önemini.

Bu yazıyı okuyanların anne-babalarının benimkilerle aşağı yukarı benzer yaş grubunda olduğunu düşünüyorum.(55 yaşında benim annem ve babam).Bu insanlar biz doğmadan önce de yaşıyor ,geziyor,çalışıyor, yemek hazırlıyor,misafir ağırlıyor yani kısacası hayatlarını devam ettiriyorlardı. Dan diye 55 yaşında ve 2017 yılına doğmadılar. Bu açıdan bakarak başlarsak yazıya daha hızlı ilerleriz.

Aslında beni bu yazıyı yazmaya iten 2 tane olay var. 1.si çoğu arkadaşımın anne babasına teknoloji salağı muamelesi yapması.Parasını verip aldığı cihazdan korkan teyzeler var etrafımda. 2.si ise yıllardır aktif olarak kubuntu kullanan(günlük en az 3 saat) annemin benim ingilizce Ubuntu yüklü bilgisayarımı kullanırken verdiği tepki, bu arada belirmeliyim annem ingilizce biliyor.Annemin bu yeni karşılaştığı işletim sistemine karşı verdiği tepki beni çok şaşırttı. Hiç denemeden yapamayacağını düşünüyordu. Benzer bir olayı yıllar önce Android Tabletinde de vermişti. Peki annemi bu kadar endişelendiren neydi?

Ben birkaç başlıkla anlatmak istiyorum;

Kehanetler ve korku hikayeleri:

Ben büyürken(2000’lerin başı) Tv’de hep hackerların banka hesaplarını boşaltığına dair haberler geziyordu.Başka bir iddia da fotoğraf paylaşırsak bunun başkaları tarafından kötü amaçlı kullanılabileceğiydi. Böyle bir çok örnek daha bulabiliriz, bu örneklerle internetten ve teknolojiden korkutulmuş zaten özgüveni bu konuda yerlerde olan kimin eline telefonu ya da bilgisayarı verirseniz panikler.

Yapamam  ya da bozarsam nasıl tamir olacak endişesi:

Galiba benim etrafımda en çok bu endişe hakim, eğer bilgisayarım ya da tabletim bozulursa ne yaparım korkusu, yeniliklere karşı direnç geliştiriyor.” Çok kolay ben bunu yapamam diyebiliyorlar” ya da “bunu benim için yapar mısın? ” Peki teknolojik ayak işlerini yaptıracak biri yoksa etraflarında ,işte o zaman hayat onları 55 yaşında bir genç kız ya da delikanlı yapıyor ve araştırmaya başlıyorlar. Buna en güzel örnek Teyzem Filiz Tanrıkulu, Kendisi çok uzun süredir, sosyal medya kullanıcısı müthiş içerikler yüklüyor,araştırma yapabiliyor. Kendisi bir çeyizci olduğu için müşterileri için portfolyolar hazırlıyor. (Bu örnek verdiğim kişilerin hesap ve sitelerini aşağıda vereceğim)

Yetersiz bilgi :

Akıllı telefonuyla uzaktaki oğlunu görüntü arayabileceğini bilmeyen tatlı amcalar bu kategoriye giriyor, peki neden bilmiyorlar? Bunun altında etrafındaki gençlerin özel hayatlarına müdahale etmelerinden korkuyor olmaları olabilir mi? Bu sebep midir yoksa benim akla uydurmam mı orası net değil ben böyle bir akıl yürütme yaptım.

Yoksa Candy crush oynayan, facebookta eltisinin fotoğrafına yorum yazan teyze, geri kalan temel teknoloji becerilerini de gerçekleştirebilir bence.

Tekelci zihniyet:

Burda kendimi de eleştireceğim, yani babamın İnstagram hesabı olsa ne olur, özgürlüğüm mü kısıtlanır?, bana kızar mı?

Aslında hiçbiri büyük ihtimalle fotoğraflarımı beğenir, ya da annem bilgisayarımı kullansa ben daha az mı çalışmış ve sosyalleşmiş olurum. Aslında hayır!

O zaman neden onlara daha kolay kullanmaları için yardım etmiyorum, sorularına cevap bulmalarına aracı olmuyorum. Babam bloguna tek başına girdi yapıp benden bağımsızlaşsa bu beni mutlu etmez mi? Eğer annemiz babamız zamanı geldiğinde elimize kaşığı verip hadi kendin yemeyi dene demeselerdi, bizi hala annemiz besliyor olurdu.

 

Bence bu konuda onları yüreklendirmeli ve yol gösterici rol üstlenmeliyiz.

Dipçe: Bu yazıdaki tüm görüşler bana ait,eksik gördüğünüz yerleri lütfen yorumlarda belirtin.

Dipçe 2: Şuan annem linux mint, babam Windows 8 ,Teyzem Android kullanıyor.

Adresler:

Annemin İnstagramı:https://www.instagram.com/zbombaci/

Annemin twitteri:https://twitter.com/zorhanbom

Babamın Twitteri:https://twitter.com/alirhn

Babamın İnstagramı:https://www.instagram.com/psikolog_aliorhan/

Babamın websitesi:www.alirhn.com

Babamın Youtube kanalı:https://www.youtube.com/channel/UCTdgbKWvwbKP20a6xtpMzng

Babamın Facebooktaki sayfası:https://www.facebook.com/gecinmeyegonlunvarmi/

Teyzemin intagramı:https://www.instagram.com/filiz_tanrikulu_collection/

Teyzemin websitesi: http://www.filiztanrikulu.com(yapım aşamasında)

Teyzemin facebook sayfası:https://www.facebook.com/filizinsandigi/?fref=ts

Liste böyle uzayıp gidiyor 🙂

 

 

 

 

 

Bir Cevap Yazın

