İlk dostum Amarok,

Planım daha çok açık kaynaklı programları tanıtmak olsa da, bu sıralar hep kişisel hayatımla ilgili şeyler yazıyorum ve daha çok onlar okunuyor. 

Bu yazımda 2008 yılından beri her linux tabanlı bilgisayarima kurmayı sevdiğim amarokdan bahsedeceğim.

Benim ilk kullandığim linux tabanli işletim sistemi Pardus 2008’di.  Annemin Windowstan bunaldigi bir dönem biz bilgisayarimiza yeni parçalar almıştık. Annemin arkadaşınin oğlu Tuğrul abi  bana bu konuda yardım ederken. Kullandığı isletim sisteminden neler yapabildiginden bahsetti ve bizim maceramiz başladı.

Bundan sonraki süreçte bolca içindeki programlarla haşır neşir oldum. Fakat bunlardan en sevdiğim Müzikleri sıralı halde çalan Amarok oldu. Çünkü o dönem benim Windows’da sıklıkta kullandığım media player sadece sürüklediğim şarkıları çalarken , Amarok tüm listeyi sıradan çalıyordu. Albüm kapaklarını Amazon.com‘dan kendi kendine indiren bütünleşik kapak yöneticisi. (Albüm kapaklarını, isterseniz albümün bulunduğu dizinden de seçebilirsiniz)

Son 6ay icinde hem linux mint hem de ubuntu kullanmaya başlarken yani hemen kurulum sonrasi ilk yazdığım komut

Sudo apt-get install Amarok 

Oldu. Eski bir dostu bulmuscasina sevindim kurar kurmaz, fakat benim ubuntumda çok randımanlı calismamakta, şu sıra inşallah bu sorunu çözerim yakın zamanda. Eğer müzik dinlerken daha az dert istiyorsaniz , tavsiyem Amarok.

Not:eğer bu konuda Google araması yapacaksanız “Amarok linux “olarak yapmanızı tavsiye ederim, yoksa karşınıza güzel güzel arabalar çıkıyor.

Bir Cevap Yazın

