“Facebook ile bağlan” neden?

Herşey bundan 1 yıl önce dayımın biricik eşi Seçil abla’nın , bir siteye telefonuyla üye olmaya çalışmasıyla başladı. Üye olmaya çalışken,”ben facebookla bağlanmak istemiyorum” dedi. Şaşırdım, çünkü ben nerdeyse heryere o şekilde bağlanmaktaydım. “Bilgilerime ne yapıyorlar bilmiyorum, bu beni rahatsız ediyor.” dedi ve normal formu doldurarak üye oldu.

Bu diyalogun üzerinden bir sürü olay geçti ama ben ne zaman yeni bir siteye üye olmak istesem, bu aklıma geliyor. Yine de o Facebookla bağlan düğmesine basıyorum. Peki bunu yapmak ne kadar güvenli?

Gerçekten sadece bize söylediği bilgileri mi alıyor? Bu bilgiler sadece üçümüz (ben-facebook-site) arasında mı kalıyor? Bunlar gelecekte bir problem çıkarır mı?  Ya da facebook tüm alışveriş verilerilerimize sahip olarak ne yapmak istiyor?

Bunun gibi bir sürü sorabilirim.Bunlar ilk aklıma gelenler.Benim özel olarak o butonu tercih etmeme sebebim,facebooktaki mail adresimin çok eski ve takip etmediğim bir mail adresi olması,mesela freelancer gibi bir siteye bu yöntem ile bağlandığımda o beğenmediğim mail adresine giden maillerin hiç işime yaramaması.

Bu konu hakkında hiçbir kaynak bulamadığım desem yeridir. Bu yüzden belki bununla ilgili başka bir yazı daha yazarım.

Huzurlu ve sağlıklı günler dilerim 🙂

 

Bir Cevap Yazın

