Bir bilim olarak bilgisayar

Bence bilgisayar bir bilimdir yani ticari,endüstriyel ve savunma aracı olarabilir ama ilk ortaya çıkışından bir 20 yıl öncesine kadar yani IBM ve Microsoft bu bilime hizmet eden cihazı bir ev aletine dönüştürmeden önce sadece bilimsel hesaplamalar için kullanılıyordu.Fakat 20 yıl içersinde o kadar farklı bir noktaya geldi ki özellikle 2005’den sonra sahip olduğun bilgisayar ve türevleri(akıllı telefon,tablet,akıllı saat) bir statü göstergesi oldu.Bundan 20 yıl önce zenginlik göstergesi ev,araba,kürk ve mücevherken şimdi İphone ve türevleri,Peki bu cihazlar senin için ne ifade ediyor? Sen ülkende ve dünyada taşlar yerinden oynarken sıkışan trafikte statü göstergesi telefonunla şeker kırma ya da başka bir oyun mu oynuyorsun?Ben burda zamanını ya da paranı nasıl harcıyacağını eleştiremem ama sen oyun oynayarak ya da yemeğinin resmini paylaşarak kendine pekte birşey katmıyorsun.O telefon yine gelişmiş(!) bir ülkede tasarlanıp dünyanın diğer ucundaki gelişmeye çalışan ama yine köleleştirilmiş ülkelerde üretiliyor.Peki bizim ülkemiz,biz hem tasarlayıp hem üretecek bunu yaparkende doğaya zarar vermeyecek yeterliliğe sahibiz.Neden bizim ülkemizden Bill GATES’ler Steve JOB’lar Mark ZUCKERBERG’ler çıkmıyor diyorlar çıkmasın zaten onlar bilimi ve insana yararı seçmek yerine parayı seçmiş “amerikan bakış açısıyla” pekiştirilip rol model gösterilmiş sahte insanlar.Oysa ki bizim ülkemizde daha iyi daha kaliteli ve topluma ve dünyaya yararlı insanlar yetişti ve yetişiyor.Sadece  bizde daha kolay zarar görüyorlar.Uçağı düşürülüp ölen fizikçileri,Ölü bulunan mühendisleri unutma.

 

Ben daha teknik lise öğrencisiyken PARDUS adında Dünya’ya ve Türkiye’ye bilgisayar bilimi öğretmeyi amaç edinmiş bir işletim sistemi vardı.Ben onların yaptıklarını izler,konferanslarına katılır PARDUS işletim sistemi kullanmakla gurur duyardım.En büyük hayalim bir gün PARDUS geliştiricisi olmaktı.O örnek aldığım berrak zihinli insanlar gibi.Sonra bir gün bu kendini bilime ve toplum yararına adamış güzel insanların emekleri bürokları kolidorlarında çöpe atıldı.Hepsi ayrı yerlere dağıldı.Hepsi başka yerlerde başarılı olarak hayatlarına devam etti ama olan yine benim güzel ülkemin geleceğine oldu.Ben ise hayatımdaki en büyük hayalinin yıkılışını görmüş biri olarak bambaşka kararlar aldım.

 

Şimdi ben bu yazıyı niye yazdım biliyor musunuz?Çünkü bunu çok az kişi biliyor insanlar moda olan bilginin ve Trend(!) olma peşinde bu gerçek bir amaç değil.Çoğu bilgisayar programcısı ve geliştiricisi “programcı kitap okumaz” gibi saçma bir klişenin arkasına saklanıyor.Ben bunu gerçekten anlamıyorum sen evinden çıkmayacaksan Amerikanın sana dayattığı sistemler ve programları kullanacaksan sürekli satın alıp ya da çalacaksan bir düşün bence.Tarihte sadece savaşlarda değil bilim ve teknoloji de başarılı olmuş Türkler var onları örnek alabilirsin.

Son olarak “Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur.”

Bir Cevap Yazın

